Jaké dopady má ATT od Apple? Pro uživatele prakticky žádné.

Od Rychlofky

Jaké dopady má ATT (Co je to App Tracking Transparency na iPhone/iPadu? Proč se Facebook bojí? A jak s tím zacházet?) od Apple? Pro uživatele prakticky žádné. Sice se ztížilo sledování a cílení, ale sledovací knihovny si z toho nic nedělají a aplikace nadále šmírují, ačkoliv uživatel řekl, že si to nepřeje.

Ještě více se rozmohl fingerprinting na straně serverů, který ATT efektivně obchází. “Nálepky” (“nutrition labels“, viz Jak je s to údaji o ochraně soukromí (‚Nutrition Label‘) u aplikací v App Store od Apple?) v App Store jsou navíc často zavádějící.

ATT je tak tím, jak to vypadalo na počátku – PR tah Apple vylepšující pozici firmy bez reálného dopadu. A co hlavně, bez možnosti vymáhat dodržování ani ho kontrolovat.

Nevyřešena zůstává i otázka toho, nakolik byl tenhle tah i dalším krokem umožňujícím Apple omezovat konkurenci. 

Podrobně v Study of Apple’s ATT impact highlights competition concerns a této studii (PDF).