Algoritmy Google ovlivňují americké prezidentské volby. Doručitelnost mailů prezidentských kandidátů v Gmailu je tristní.

Od Rychlofky

Google v Gmailu rozhoduje o tom, který z kandidátů ve volbách se zobrazí v došlé poště, který v propagačních materiálech a který spadne do spamu. Vedlejší efekt nepraktického rozdělení na více „inboxů“ je ten, že někteří kandidáty v prezidentské volbě v USA se vůbec nedostanou k příjemcům. Analýzu najdete v Swinging the Vote?

Samozřejmě, zásadní vliv na to kam vlastně spadnou e-maily od konkrétního kandidáta má jejich zpracování – obsah, forma, způsoby rozesílání – na to reagují algoritmy, které řadí e-maily do těch co někdo uvidí a do těch co neuvidí prakticky nikdo. Hlavní problém zde ale je právě to, že Google v Gmailu zavedl dělení pošty do více „inboxů“. Něco co se nikdy nemělo stát.

2020-02-29 17_05_23-Swinging the Vote_ – The Markup.png