Avast opět pod palbou pro prodej údajů o uživatelích. „Tajuplný trh“ s daty o brouzdání.
Motherboard v Leaked Documents Expose the Secretive Market for Your Web Browsing Data opět objevuje to co je známo už roky a Avast se tím nijak netají – tedy že prodává data o chování uživatelů antivirového software prostřednictvím pobočky Jumpshot.
Na rychlofkách se tohle objevilo už více než před měsícem v Avast ve Forbesu. Důvodem je sběr a prodej údajů o 400 milionech uživatelů a souviselo s tím i Mozilla odstranila rozšíření Avastu a AVG z obchodu s rozšířeními. Nejsou ale zablokovaná.
Motherboard v zásadě nepřichází s ničím novým, je to staré téma, jen opět o něco lépe zpracované – více je zdůrazněno to, že „anonymizovaná“ data jsou v dnešním světě velmi málokdy opravdu anonymizovaná.
Málo je ale zdůrazněno to, že Avast by tato data neprodával, kdyby firmy jako Microsoft, Google, Pepsi, Yelp, Home Depot, TripAdvisor (a záplava dalších) po těchto datech zoufale netoužily.
Neobjevuje se tam ale ani to, že celý obchod s daty uživatelů pro Avast vlastně nemá prakticky obchodní význam – jak je možné vidět na následujícím tweetu, jsou příjmy z této prazvláštní činnosti prakticky bezvýznamné.
Tématu se společně s Vice věnuje i PC Mag v The Cost of Avast’s Free Antivirus: Companies Can Spy on Your Clicks
[31.01.20] Nový vývoj >>> Avast udělal to co měl udělat už dávno. Jumpshot končí a tím i prodej údajů o uživatelích a zákaznících. Končí ale shromažďování?