Facebook děravý. Minimálně 90 milionů účtů mohlo být napadeno. Tohle je opravdu VELKÉ
Od RychlofkyZapomeňte na soukromí na Facebooku. Od loňského července byla ve „View as“ (funkce kde se díváte na vlastní profil očima jiného uživatele) zásadní bezpečnostní chyba. Bylo možné získat přístupový kód a dostat se na onen cizí účet. Facebook na chybu přišel až 16. září 2018, poté co začala být masově zneužívána, oznámil ji 25. září a „vyřešil“ 27. září. Od 29. září odhlašuje 90 milionů lidí – 50 milionů na jejichž účet se dostali cizí lidé, 40 milionů kde to jisté není. Viz How 50 Million Facebook Users Were Hacked
Pokud vás tedy Facebook odhlásil, tak váš účet byl velmi pravděpodobně napaden – cizí lidé se dostali ke všemu co na účtu máte.
Pokud používáte Facebook pro přihlášení k jiným službám (například Spotify), tak se dostali i tam. Budete se muset znovu přihlásit, budete muset znovu přihlásit mobilní aplikaci i všechno další, co používá přihlášení „přes“ Facebook. Podrobnosti též viz Děravý Facebook znamená, že v ohrožení může být váš Instagram, Tinder, Uber a řada dalších aplikací.
A měli byste si prostudovat dění na účtu, zda k něčemu nedošlo. Co za informace z účtu útočníci získali se ale nedozvíte.
Pokud vás Facebook neodhlásil? Jistotu nemáte, zda váš účet nebyl také napaden. Jedna jistota ale zůstává. Na Facebooku nikdy nemůžete mít soukromí.
Detailnější povídání je v Děravý Facebook: jak se útočníci mohli kvůli chybě „přihlásit“ do až 90 milionů účtů na Lupa.cz
TIP: Jak nastavit soukromí na Facebooku? 22 kroků, které soukromí stejně nezajistí zmiňuje i to, že byste neměli používat Facebook pro přihlašování. Tohle je jeden z důvodů.
Další články a zprávy na toto téma:
- Facebook blokoval zpravodajství o vlastní zásadní bezpečnostní chybě. Té, kterou sám oznámil
-
Facebook already hit with a lawsuit tied to the latest data breach je předzvěst řady žalob, které na Facebook zamíří. Evropská unie navíc jistě uvítá možnost předvést GDPR
-
Facebook Can’t Say Why Users Should Still Trust It aneb dnes už vůbec není jasné, jestli byste kdy měli Facebooku věřit