Google začal 15. února blokovat „otravné“ inzeráty. Jak to funguje? A co váš web?

Od Rychlofky

Google začal 15. února blokovat „otravné“ inzeráty, takové co nesplňují (poměrně rozumné) požadavky na kvalitu. O jaké jde můžete najít v přehledu od Coalition for Better Ads – jde typicky opravdu o inzeráty, které by rozumná agentura ani inzerent vůbec neměla zvažovat a provozovatel webu je měl už dávno znemožnit nasadit.

Jak to s blokování v Chrome bude najdete v Under the hood: How Chrome’s ad filtering works. Zajímavé je, že dochází k vyhodnocování webů a přidělování „Passing“, „Warning“ či „Failing“ kategorií (zjistitelné v Ad Experience Report API a v Google Search Console v Ad Experience Report).

TIP: V Jak v Chrome vypnout (nastavit) blokování otravné reklamy se dozvíte, že blokování můžete vypnout. Ať už komplet, nebo pro vybrané weby.

2018-02-15 16_27_11-The Initial Better Ads Standards - Coalition for Better Ads.png

Ty zařazené do „Failing“ se pak dočkají odstranění URL, které budou rozpoznány proti známým URL majícím něco společného s inzercí (používá se EasyList).

Pokud se vašeho webu dotkne zařazení na „Failing“, tak můžete ve Search Console žádat o přehodnocení, ale nejprve si dejte do pořádku inzeráty.

2018-02-15 16_27_24-The Initial Better Ads Standards - Coalition for Better Ads.png