Facebook radikálně změní newsfeed, zcela potlačí firemní obsah a nechá jenom přátele
Od RychlofkyFacebook radikálně změní newsfeed, zcela potlačí firemní obsah a nechá jenom přátele. Tedy, to je to co tvrdí v News Feed FYI: Bringing People Closer Together a celé to zakládá na dobru pro uživatele. Pro vydavatele a firmy žádné dobro nechystá, stačí když prostě budou platit a platit. Skutečnost, je ta, že tohle je začátek konce Facebooku a zároveň ukázka toho, jak jsou na jedné straně odtržení od reality a na straně druhé jsou za penězi doslova za každou cenu. Přitom by stačilo málo, dát uživatelům vše co si objednali, tedy všechny příspěvky přátel, skupin i Stránek které chtějí vidět.
Facebook potlačuje naše články. Dobře, říká Motherboard v Facebook Is Deprioritizing Our Stories. Good. Doprovází to poznámkou, že společnost spoléhající se na centrální portál poskytující jim zprávy míří do záhuby. Mají svým způsobem pravdu, ale to jsme stále u toho, že novinka (viz předchozí odstavec) je stále plně algoritmické rozhodování o tom, co jako uživatel vlastně mám (smím) vidět. Motherboard se v článku věnuje historii toho, jak vydavatelé (a nejenom oni) dlouhé roky hrají role otroků snažících se přežít v neustále se měnícím světě Facebooku. Spolu s tím, že Facebooku to bylo zcela jedno a bezohledně likvidoval všechno co mohl. V čem se s Motherboard článkem i shoduji je to, že je to dobře. A že to snad povede konečně k tomu, že (online) žurnalistika se vrátí k tomu co má být a ne co si Facebook vynucuje.
V DigiDay se na to dívají možná trochu jinak, v ‘We’re losing hope’: Facebook tells publishers big change is coming to News Feed zminují i jednu z dalších zásadních ukázek obrovské úrovně ignorance Facebooku. Facebook tohle dělá i pro to, že prý tím eliminuje fake news. Co na tom, že fake news odkazy nadále masivně budou šířit právě uživatele, stejně jako to dělali doposud.
[14.01.18] Další dění viz Potlačení organického šíření příspěvků značek na Facebooku? a Facebook se pokouší dokázat, že není médium. Tím, že zlikviduje ostatní média. Zejména to druhé je zajímavá myšlenka 🙂
[19.01.18] konec týdne přinesl zajímavý článek FACEBOOK’S MOTIVATIONS