Facebook umožnil cílit inzerci na zastánce antisemitismu

Od Rychlofky

Facebook umožnil cílit inzerci na zastánce antisemitismu, upozorňuje Facebook Enabled Advertisers to Reach ‘Jew Haters’. Po upozornění podivné kategorie cílení odstranil. Jak už to ale tak s cílením Facebooku bývá, oslovit jste mohli pouze 2 300 těch, kteří měli zájem o témata „Jew hater“, „how to bur jews“ (zde šlo dokonce jenom o dva lidi dostupné pro zacílení) či „history of why jews ruin the world“. Facebook tvrdí, že kategorie vytvořil „algoritmus“ a slibuje, že ho bude lépe hlídat. A také tvrdí, že antisemitské kategorie „nebyly široce využívány“. Tak jo.

[15.09.17] Z Updates to our ad targeting můžete zjistit, jak vlastně Facebook „vyrábí“ cílení. Prostě vezme cokoliv co lidé napíší do vzdělání a zaměstnavatele automaticky promění v kategorie cílení. Bez kontroly, bez přemýšlení. Roky to nefunguje, všichni to vědí, ale až malér s „Jew hater“ vyvolá aféru. Výsledek? Facebook tato políčka odstranil. Prý než najde procesy jak zabránit „zneužívání“.

20170914-facebook-jew-haters-inline01-2274.png

2017-09-15 14_35_12-Updates to our ad targeting _ Facebook Newsroom.png